آمارگیر وبلاگ

با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، هشتمین نشست «کارگروه نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضائیه» برگزار شد.

 

با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، هشتمین نشست «کارگروه نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضائیه» برگزار شد.

 

محمدعلی‌زاده اشکلک در ابتدای این نشست به اهمیت تعامل در انجام امور خیر اشاره کرد و گفت: یکی از تعالیم دین مبین اسلام مشارکت در کارهای خیر و نیک است.

وی در ادامه به اعضای کارگروه توصیه کرد در انجام امور خیر و گره‌گشایی که موهبت الهی است، پیش‌دستی کنند تا آبروی نیازمندان حفظ شود.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه نباید مشارکت و تعامل بین قوه قضائیه، دستگاه‌های مرتبط و خیرین دچار پیچیدگی شده و دور از دسترس قرار گیرد، بر لزوم برطرف کردن موانع نیز تاکید کرد.

محمدعلی‌زاده اشکلک نقطه‌نظرات خود را عنوان و بر جدیت این معاونت در سامان‌دهی سمن‌ها تاکید کرد.

وی همچنین در رابطه با مشکلات بیماران اوتیسم گفت: این بیماری نوعی معلولیت ذهنی است که می‌تواند مشمول دستورالعمل حمایت از معلولان و سالمندان قرار گیرد.

 محمدعلی‌زاده اشکلک درباره نیاز بیماران اوتیسم به معاضدت قضایی عنوان کرد: این معاونت با تشکیل مراجع قضایی تخصصی برای این بیماران موافق است و دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها در سراسر کشور می‌توانند برای رسیدگی به این موارد شعب ویژه در نظر گیرند.

در ادامه اعضای کارگروه به ارائه گزارش‌‌ عملکرد مصوبات جلسات گذشته پرداخته و راهکارهای خود را بیان کردند.

از مهمترین موضوعات مطروح شده در این نشست، حمایت از زندانیان و خانوادهایشان، مشکلات محیط زیستی، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای بیماری‌ و اختلال‌های نادر، مشکلات بخش تولید و شهرک‌های صنعتی و ... بود.

 

نویسنده : دبیرخانه ارتقاء آگاهی های عمومی و اطلاع رسانی

یادداشت سردبیر

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید