آمارگیر وبلاگ

صدور هفته ای یک اخطاریه زیست محیطی انجمن مردم نهاد محیط زیست شایان

بطور میانگین هفته ای یک اخطاریه زیست محیطی به واحدهای صنعتی و خدماتی و معدنی صادر می شود .

پیام احمدی کاشانی ، مدیر روابط عمومی انجمن محیط زیست شایان در این رابطه گفت : انجمن مردم نهاد محیط زیست شایان به استناد بند الف و ب و ح ماده 29 آیین نامه تشکلهای مردم نهاد و ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین مربوط اقدام به دیده بانی و نظارت بر عملکرد بخشهای حقیقی و حقوقی جامعه در حوزه محیط زیست می نمایند .       

 

    ایشان اضافه کرد انجمن محیط زیست شایان بعنوان همکار قوه قضاییه در پیشگیری از جرائم محیط زیست و دسترسی به سایت خودکاربری آن قوه امکان طرح شکواییه و ارسال گزارش مستقیم به تمامی دادگستریهای  گل کشور را دارد و در این راستا در چارچوب دستورالعمل نحوه مشاركت و تعامل نهادهاي مردمي با قوه قضاييه مصوب 1398,12,06 از ظرفیت حمایتی بسیار بالای قوه قضاییه بهره مند می باشد .

    احمدی کاشانی در ادامه گفت : انجمن محیط زیست شایان با بهره مندی از نخبه ترین کارشناسان و فعالان اجرایی محیط زیست ، در حوزه تشخیص انواع جرائم زیست محیطی و ترک فعل و یا کم کاری اشخاص حقیقی و حقوقی در این حوزه ، برخوردار است و تاکنون حتی به سازمان حفاظت محیط زیست  به جهت ترک فعل و یا خطای مدیریتی نیز کتبا ً انتقاد و تذکر داده است .

   ایشان تاکید کرد تاکنون علاوه بر دستگاههای دولتی و عمومی ،گروه های صنعتی و معدنی و خدماتی و حتی مراکز امحای پسماند ، پروژه های عمرانی ، ساخت اسکله و غیره از انجمن اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند .  و از انجایی که هدف از این اقدام پیشگیری و جبران خسارت های زیست محیطی می باشد ابتدا با صدور اخطاریه با  رونوشت به مراجع قضایی و در صورت عدم توجه به استناد ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری ، پیگیری قضایی انجام می گردد .

   مدیر روابط عمومی انجمن محیط زیست شایان در خصوص کمک به واحدهای آلاینده و مخرب محیط زیست گفت اعضای انجمن از توانمندی علمی و اجرایی مناسبی در حل مشکلات زیست محیطی صنایع و معادن دارند  و در صورت درخواست متقاضیان خدمات مشاوره رایگان ارئه می نمایند . از طرفی مردم می توانند گزارش تخلفات و جرائم زیست محیطی شرکتها ، نهاد ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه آلایندگی ، جرائم شکار و صید و زمین خواری و تخریب محیط زیست را با شماره 02144967188 گزارش و نتیجه پیگیری را دنبال نمایند .

انتهای پیام 1401/11/11 

یادداشت سردبیر

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید