آمارگیر وبلاگ

بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت روی بندرعباس از طرف انجمن محیط زیست شایان

 

 

 

جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت شرکت روی بندرعباس با حضور نمایندگان انجمن توسعه کسب و کارهای محیط زیستی شایان درمعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان برگزار گردید.

 

در این جلسه سید قوام الدین بزرگیان؛ نماینده انجمن توسعه کسب و کارهای محیط زیستی شایان گفت: با توجه به گزارش های واصله مردمی در خصوص دفع و انتقال پسماند شرکت روی بندرعباس به نظر می‌رسد ترک فعل هایی در این زمینه رخ داده که نیاز به بررسی بیشتری دارد.
وی در ادامه افزود: این شرکت در طول سالیان گذشته پسماندهای روی را در مکانی انبار نموده و هم اکنون تصمیم به جابجا نمودن آنها و انتقال به مکان دیگری دارد.
بزرگیان عنوان نمود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قبل از اینکه مطالعه‌ای انجام گیرد مصوب نموده این پسماند به مکانی دیگر انتقال داده شود. طبق قانون مدیریت پسماند؛ برای نقل و انتقال و حتی نگهداری پسماند باید ظرفیت و موقعیت مکان سنجیده شود که آیا دارای شرایط لازم است یا خیر؟ که این مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بدون رعایت قانون مدیریت پسماند موجب حساسیت و پیگیری‌های مردمی مبنی بر بروز مشکلات زیست محیطی شده است. که پس از آن اعلام شد این پسماندها قابل بازیافت بوده به عنوان مواد اولیه قابل استفاده می باشند.
ایشان در ادامه متذکر شد: چنانچه این پسماند ها قابل استفاده باشند ابتدا باید مورد آزمایش قرار گیرند تا میزان فلزات سنگین آن‌ها براورد شده و ارزش و مکان نگهداری آنها نیز مشخص گردد. چنانچه ارزش نگهداری نداشته باشند باید در لندفیتی که بندرعباس دارد دفع شوند یا با مجور قانونی یک مکان مناسب برای امحاء این پسماندها در نظر گرفته شود و اگر بدون رعایت چهارچوب ها و قانون باشد موجب معضلات زیست محیطی می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان ضمن با اهمیت شمردن موضوع و تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی گفت: نمایندگان انجمن توسعه کسب و کارهای محیط زیست شایان پس از جمع بندی تحقیقات و نظرات خود در خصوص شرکت روی بندرعباس مستندات آن را به این معاونت اعلام نمایند.
وی در پایان نمایندگان این انجمن را جهت بررسی های بیشتر طی مکاتبات جداگانه ای به دادستان بندرعباس و مدیر کل سازمان بازرسی استان معرفی نمود.

https://scpd.eadl.ir/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C/ID/51594/categoryId/60/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3

نویسنده : مدیر هرمزگان

تصاویر پیوستی

  • بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت روی بندرعباس
  • بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت روی بندرعباس
  • بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت روی بندرعباس

یادداشت سردبیر

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید