آمارگیر وبلاگ

ظروف چوبی و 7 فایده برای انسان

 

ظروف چوبی جذاب و پرکاربرد در طراحی داخلی آشپزخانه هستند. ساختار درخت در آن بسیار جالب به نظر می‌رسد. در روزهای هفته، ما وقت نداریم به یاد بیاوریم که هر تکه تخته برش، قاشق چوبی یا کاسه از یک موجود زنده می‌آید، از درختی که در طول رشد خود تاریخ چندین نسل از مردم را «مشاهده» کرده است. ظروف چوبی این امکان را فراهم می‌کند که زیبایی و بازی رنگارنگ چوب را درک کنید. شما می‌توانید از میان گونه‌های چوبی متنوعی مانند راش، گیلاس یا بلوط یا درختان عجیب و غریب انتخاب کنید.

اگر ظروف چوبی را به درستی نگهداری کنید، دیگر نگران ظرف یا بشقاب نخواهید بود، حتی اگر آن‌ها را با غذاهای مرطوب مانند زیتون یا گوجه فرنگی پر کنید. هنگام پر کردن کاسه‌های توجه کنید. مرتباً وضعیت میوه‌ها یا سبزیجات را بررسی کنید تا دچار پوسیدگی یا کپک نشوند که می‌تواند برای همیشه به ظروفتان آسیب برساند. علاوه بر زیبایی اصلی و صداقت ذاتی ظروف چوبی، دارای تعدادی مزیت هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1.ظروف چوبی دوستدار محیط زیست هستند

مردم بیشتر مراقب سلامتی خود هستند و ظروف چوبی آشپزخانه بهتر از دیگران به این امر کمک می‌کنند. چوب یک ماده سازگار با محیط زیست است که نه تنها به بدن آسیب نمی‌رساند بلکه تأثیر مفیدی بر روی آن دارد. شما می‌توانید مطمئن باشید که ترکیب چوب طبیعی حاوی ترکیبات شیمیایی مضری نیست که بدن انسان را تخریب می‌کند. مزیت بزرگ قاشق‌ها و بشقاب‌های چوبی این است که می‌توانند حتی برای کوچکترین اعضای خانواده شما نیز از آن‌ها استفاده کنند. برای کودکان، ظروف چوبی کاملا بی‌خطر هستند.

2.ظروف چوبی خواص شفابخش دارند

 

بر کسی پوشیده نیست که چوب دارای خواص درمانی است. برخی از انواع چوب دارای خواص ضد باکتریایی هستند که به لطف آن عوامل بیماری‌زا در مواد تکثیر نمی‌شوند. وقتی ظروف چوبی گرم می‌شوند و حتی در صورت استفاده معمولی، روغن‌های ضروری را آزاد می‌کنند که می‌تواند به سردرد کمک کند، سیستم عصبی را آرام کند و تنش را از بین ببرد. چنگال و قاشق حکاکی شده از پوست درخت غان نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند که ارزش آن‌ها را برای پیشگیری از عفونت‌های مختلف حفره دهان افزایش می‌دهد.

3.محل مناسبی برای ذخیره سازی است

در یک ظرف چوبی، محصولات بسیار طولانی‌تر ذخیره می‌شوند، طعم طبیعی خود را حفظ می‌کنند و گاهی اوقات حتی با آنزیم‌های مفید غنی می‌شوند، عطر چوبی سبک را جذب می‌کنند که آن‌ها را حتی اشباع‌تر می‌کند. ظروف چوبی بوی خاصی متصاعد می‌کنند که به غذا منتقل می‌شود و به ظروف عطر و طعم خاصی می‌بخشد.

4. قدرت و استقامت بالایی دارند

برخلاف بشقاب‌های چینی و شیشه‌ای و کاسه‌های سالاد، ظروف چوبی با افزایش استحکام مشخص می‌شوند. اگر یک صفحه چوبی را روی زمین بیندازید، نمی‌شکند. ظروف فلزی و پلاستیکی نیز شکسته نمی‌شوند اما اولی با حالت رسمی مرتبط است و دومی از نظر ترکیب دوستدار محیط زیست نیست.

5. رسانایی حرارتی صفر

ظروف چوبی برعکس ظروف مسی به هیچ وجه گرما را هدایت نمی‌کند، به این معنی که ظرف در یک صفحه چوبی مدت طولانی‌تری داغ می‌ماند. بشقاب با سوپ داغ ریخته شده در آن گرم نمی‌شود و اگر تصادفا به آن دست بزنید، قطعا دستان شما را نمی‌سوزاند. قاشق و کاسه چوبی در بین گردشگران بسیار محبوب است. چنین ظروف وزن زیادی ندارند، نمی‌شکنند و وقتی سوپ غنی داغ در آن می‌ریزند، گرم نمی‌شوند.

6.فضای زیبای را در آشپزخانه ایجاد می کنند

کارد و چنگال ساخته شده از چنین مواد طبیعی نجیب فضای خاصی ایجاد می‌کند، آشپزخانه را با راحتی پر می‌کند. درخت همیشه با یک آتشدان خانه، گرمای خانواده همراه بوده است.

7.قابلیت استفاده آسان برای تمام اعضای خانواده

ظروف سفالی

چنین ظروفی برای کوچکترین عضو خانه نیز ایده آل هستند زیرا آن‌ها مطلقا آسیبی به کودک وارد نمی‌کنند. همه ظروف چوبی وزن کمی دارند. محصولات برای لمس لذت بخش هستند. آن‌ها سرد نیستند و به سرعت دمای بدن انسان را به دست می‌آورند.

سخن پایانی

انواع ظروف سرو وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای سرو شام رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. کاسه‌ها و بشقاب‌هایی با اندازه‌های مختلف وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای غذاهای مختلف استفاده کرد. ظروف کوچکتر، برخی از آن‌ها مخصوصا برای نگهداری چاشنی‌ها یا سس‌ها برای مهمانان طراحی شده‌اند، می‌توانند در نقاط قابل دسترس در یک محیط شام قرار گیرند. می‌توان از ظروف سفالی سنگین برای سرو غذا استفاده کرد و می‌تواند به عنوان ظرف پخت نیز دوام بیاورد. برخی از ظروف سرو در واقع به صورت نمایشی ساخته شده‌اند و برای ارائه یک نوع غذای خاص طراحی شده اند، اگرچه این موارد نادر هستند. در این مطلب به سراغ خواص یکی از ظروف آشپزخانه یعنی ظروف چوبی رفتیم و با آن‌ها بیشتر آشنا شدیم.

یادداشت سردبیر

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید